DET VAR HALLOWEEN

Då var ännu en helg åt handlingarna. Men vissa är ju lite bättre än andra. Detta var en sådan helg. 
Mina vänner hemifrån kom upp på besök, för att fira halloween! 
Elma kom redan fredag eftermiddag. Julia mötte upp oss och åt tacos med oss, och sen efter en hel del snack tog vi en nostalgitripp och tittade på Lilla kycklingen. Sötaste filmen, och jag skrattade så mycket. 
 
Lördag morgon bakade Elma scones, som var färdiggräddade lagom till Olivia klev av bussen. Nu fattades bara den fjärde medlemmen i vårt lilla gäng. Men hon kom senare framåt kvällen. Så vi hade tid på oss att inhandla det sista, ta en cykeltur längs kalmarsund och fika lite. 
 
När Marika också anlänt var vi redo för kvällen! Sminket plockades fram och drinkarna blandades. Det var en jätterolig kväll! Alla som kom hade så fina utklädnader, det är så kul att se när folk har lagt ner tid bakom. Det hade ju verkligen vi också gjort! Temat för festen vi skulle till var "twisted circus". Då vi inte visste vad vi skulle klä ut oss till, bestämde vi oss för att gå inom cirkustemat. Jag älskar ju elefanter, så jag tänkte direkt att detta ska jag var. Till slut blev det en elefant, en björn och ett lejon som plågas av en galen direktör. Vårt budskap blev en aning politiskt, då vi anser att djur inte hör hemma på cirkus. 
 
Jag hade en jätterolig kväll, och dagen efter åt vi pizza i soffan innan tjejerna skulle tillbaka till Skåne. 
Ikväll har jag och Vidar bara tittat klart serien Stranger things, sett filmen Wonder woman och nu hade jag tänkt ta tag i att se Meltzer och döden, som jag velat se men aldrig blivit färdig till. 
 
Tack för en fantastisk helg alla inblandade! 
 
Tacosmys på fredagen med Julia och Elma
 
Brunchmys lördag morgon med Elma och Olivia 
 
The shining-systrarna Sars i min lägenhetskorridor
 
Mitt gäng ♥
 
Amanda The joker och Cornelia 
 
Vidar som Darth Maul från Star Wars och jag, Babar som under kvällen var Barbar hehe. 
 
Zombien Evelina, som var sjukt läskig att ha ögonkontakt med för länge. 
 
Clownen Emily, grym lekledare
 
Nicki Minaj var där

Annie var mimare, en söt sådan
 
Cornelia och korven från Värmland, Elin. 
 
Söt kåjv. 
 
 
Den ryska balettbjörnen Elma 
 
Skelett-hannes och lejon-marika
 
Devil-rebecka och jag
 
 
 
Vidars smink blev väldigt lyckat ändå! 

Kommentera här: