LÖRDAGEN

Här kommer mycket bilder, men lördagen var en så fin dag att jag knappt kunde lägga ifrån mig kameran en sekund. Solen sken och värmde våra kinder ute på Öland. 
Först stannade vi till på Paradisverkstan, som Vidar visade mig. Ett jättemysigt keramikställe, där doftar ljuvligt inne av kaminen och det är ett otroligt ljus i lokalen, så självklart fotade jag en hel del där. 
 
Senare körde vi vidare till Gråborg, som är en gammal ruin från ett samhälle som legat där ute. Det var idylliskt med betande får innanför muren. 
 
Innan vi begav oss över bron tillbaka till fastlandet igen, tog vi en varsin hamburgare på Seasalt Kitchen, som ligger i hamnen i Färjestaden. Jättegott och trevligt ställe! 
 
På lördagskvällen mötte vi Vidars föräldrar hemma hos oss på middag. Vidar lagade indisk mat, jasminris och chicken tikka masala - sååå gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så många fina saker, men tyvärr aningen för dyrt för att man ska unna sig att köpa. I alla fall till sig själv... 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid Gråborg fanns denna lilla gårdsbutiken, men olika hantverk, kött och andra varor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fina hästar fanns där också, och då måste man ju fota dem också. Såklart. 
 
 
 
En paus med goda hamburgare och mor & far fick njuta av varsin ängöl igen. 
 
 
 
Inför föräldra-middagen dukade vi med mammas små pumpor som hon köpte på en plantskola. Jag köpte en stor pumpa och en En. (haha) Jag köpte även två lerkrukor som vi ska ha kryddväxter i på köksbordet. 

Kommentera här: