MAT FRÅN VÄRLDENS ALLA HÖRN

Imorse ringde klockan tidigare än den gjort på ett tag, så det var svårt att komma upp ur sängen. Men, jag lyckades ta mig till skolan i tid. Vi har haft föreläsningar hela dagen, om olika intervjutekniker i forskningssyfte bland annat. 
Men, vi fick sluta tidigare än planerat så vi drog oss ner till Kvarnholmen där Matmarknaden är på besök denna veckan. Tråkigt väder tyvärr, duggregn och kallt men vi var glada ändå. 
 
Lilla blå smälter in i gallerian. 
 
The international food market på Stortorget i Kalmar. 
 
 
 
 
 
Olika bakverk från världens alla hörn. 
 
Smakprov på ost - jättegod. 
 
Ja, allt kan man inte tycka om. 
 
 
Churros, såklart! Spanska våfflor - det vi längtade efter hela skoldagen. 
 
 
Evelina köpte en thailändsk varmrätt. 
 
 
 
 
Brittisk nougat och fudge. 
 
 
Macarons. 
 
Fransk efterrätt. 
 
Efter matmarknaden gick jag och Annie en sväng på stan och jag köpte lite av det som kommer nedan. Vidar och Hannes mötte upp oss senare på Espresso house för att avnjuta värme i magen. 
 
Söte. 
 
Annie njöt av en kall Frappino.
 
Har velat ha ett fint nagellack med någon höstfärg som passar bra till modet denna årstiden. Jag fyndade dessa på rean på H&M, det vita är ett pärlnagellack eller vad man ska säga. Tycker det är jättefint med ljusa skimrande lack, så passade på att skaffa mig ett. 
 
Ett av de nya nagellacken, som jag bara var tvungen att testa redan på Espresso house. Jag föll för det direkt! Det är lite metallinspirerat. Det är aprikosfärget men ser rosa ut i vissa ljus. Men jag gillar det skarpt!
 
Ett nytt läppstift från H&M:s flyttrea. En fin höstfärg som passar bra denna tiden på året. 
 
Passade på att skaffa mig ett Torrschampoo i hopp om att få lite volym i mitt platta tunga hår. 
 
Köpte ett Eye brow kit från Isadora, och det verkar funka bra! Föredrar puder före kladdigt brow kit. 
 
Häromdagen tappade jag bort min enda Scrunschy, och den var sååå fin. Så nu köpte jag tre för två, ni vet, fall i fall man tappar någon igen. 
 

Kommentera här: