FIRADE IN DET NYA ÅRET

Min klass hade anordnat en gemensam fest i en lokal i Kalmar, men innan vi mötte upp de andra, hade vi en trerättersmiddag för oss själva hemma hos oss. 
 
Jag ordnade såklart dukningen och pyntet, det jag gör bäst. 
Till och med marschaller hade vi, festligt värre. 
 
Till förrätt bjöd Lovisa på en jättegod Sparrissoppa. 
Til huvudrätt hade Vidar lagat oxfilé, egengjord potatisgratäng (som jag faktiskt hjälpte till med), och fixade både egengjord bearnaisesås OCH rödvinssås. 
Emily och hennes Svante ordnade vegetariskt alternativ och en smarrig sallad med mozzarella och tomat. 
Hannes ordnade efterrätten, som jag tyvärr inte dokumenterade, vilket är fy skam för den var väldigt festlig. Och supergod såklart! 
Till allt detta drack jag och Vidar ett perfekt rödvin från Italien, innan vi cyklade bort till Smålandsgatan för att fira in det nya året med de andra. Efter dans, beer pong och tipspromenad, tog vi oss ut vid tolvslaget. 
Vi hamnade mitt i rondellen, kändes bra. 
Fick min nyårskyss, för första gången någonsin tror jag? Den enda som räknats i alla fall. Så det är jag glad för. 
 
Imorgon ska uppsatsen lämnas in, och jag ska tillbaka till Skåne för att jobba tre dagar till. 
Sen kommer en liten vovve hit och bor med oss i två veckor. 
Det ser jag fram emot. 
 
Förrätten 
 
 
Emily och Annie
 
Hannes och Evelina
 
 
 
 
 
 
 
Huvudrätten, lite slarvigt upplagd jag ber om ursäkt
 
 
 
 
Lovisa
 
Söta Cornelia
 
 
Svårt o få till en bra bild på oss, tro mig
 
 
 

Kommentera här: